Ledelse og Strategi
“Det, du giver opmærksomhed, blomstrer; det, du ignorerer, dør”
-Vision 1
Ledelse og strategi
… Gode ledere skaber udvikling og vækst
Vision 1 fokuserer på at:
- styrke ledernes evne til at kommunikere effektivt
- give værktøjer til øget kvalitet og professionalisme over for kunderne
- gøre lederne bevidste om deres lederrolle og lederadfærd
- give konkrete værktøjer, som lederne kan bruge til at motivere og udvikle medarbejderne
Korte eller lange udviklingsforløb
Udviklingsprocessen for en ledergruppe kan foregå på mange måder. Det kan være kortere eller længere forløb. Ved større udviklingsprocesser anbefaler vi et sammenhængende forløb med en række to-dages internat-seminarer med to måneders mellemrum fordelt over et til to år, hvor processen fastholdes og udvikles i tæt samarbejde mellem Vision 1 og virksomheden.
Succesregler for fusioner
Brug Vision 1 som en stærk partner i arbejdet for at få en vellykket og succesrig fusion. Vi arbejder ud fra vores filosofi om fusioners succes. Det er blandt andet spilleregler som:
Når man skaber noget, der er dobbelt så stort, skal det ikke baseres på halvdelene, men være noget helt nyt.
Fusionen skal ske i et snuptag og planerne udarbejdes i alle detaljer i en snæver kreds. Processen kan ikke ske demokratisk, men alle nøglepersoner skal involveres.
Rigelig og ærlig information til medarbejderne. Opret ensartede informationsformer i de involverede virksomheder.
Igangsæt udviklingsaktiviteter, efteruddannelse og gruppearbejder hurtigst muligt.
Udadvendt markedsføring af den nye identitet fra starten.
Har din virksomhed evnen til at forlange
den rette pris?
… VærdiManagement
Hvis alle medarbejdere tænkte som en forretningsmand…
Vision 1 udvikler den enkelte leders evne til at drive en forretning. Vi viser, hvordan lederne får overblik over driften og gennemskuer konkurrence- og prisforhold. Uddannelsen skaber forståelse for måden at tjene penge på og de beslutninger, der træffes. Vores uddannelse i VærdiManagement træner deltagerne i viden, holdninger og færdigheder inden for forretningsforståelse og økonomi.
Start med et seminar for ledere og mellemledere og få et par nøglemedarbejdere trænet til at afholde VærdiManagement som et internt seminar for alle virksomhedens medarbejdere.
Det giver hver enkelt medarbejder baggrund for at tænke som en forretningsmand. Det udvikler et samlet team, hvor alle føler respekt og ansvar for hinanden og løfter i flok – på tværs af afdelingsgrænser!
“Nutidens iværksættere bliver morgendagens helte blot de finder deres indre potentiale…”
-Vision1
Har du gennemslagskraft? Trænger budskabet ind?
Budskabsformidling
Vision 1 lærer lederen at formidle sine budskaber på en virkningsfuld måde med et kropssprog og en fremtoning, der signalerer gennemslagskraft og pålidelighed.
Sikker budskabsformidling er en teknik, der kan læres. Det handler om holdninger, effektiv kommunikation, kropssprog og udstråling. Vi ser på stærke sider og svagheder i lederens måde at formidle på. Uddannelsen er et effektivt værktøj for lederen, der vil udvikle sig og styrke sin gennemslagskraft.
“Få det bedste frem i medarbejderne. De har så meget energi du ikke drømmer om…”
-Vision1
“Vi er desværre nødt til at afskedige dig!”
… Den vanskelige samtale
I uddannelsen får salgslederen den vigtige forståelse for, hvordan der skabes sammenhæng mellem salgsmedarbejdernes kvalifikationer, indsatser og resultater. Vi gennemgår salgets faser og hvilke værktøjer, der kan bruges til at motivere og udvikle salgsmedarbejderne.
Salgsledelse omfatter blandt andet:
- Salgets faser
- Motivation og udvikling af salgsmedarbejdere
- Planlægning og styring
- Resultatmål og resultatopnåelse
- Vanskelige salgsledersituationer
- Implementering: Personlig handlingsplan omsat i praksis
“Få det bedste frem i medarbejderne. De har så meget energi du ikke drømmer om…”
-Vision1
Ledelse og fusioner
… Succesregler for fusioner
Brug Vision 1 som en stærk partner i arbejdet for at få en vellykket og succesrig fusion. Vi arbejder ud fra vores filosofi om fusioners succes. Det er blandt andet spilleregler som:
Når man skaber noget, der er dobbelt så stort, skal det ikke baseres på halvdelene, men være noget helt nyt. Fusionen skal ske i et snuptag og planerne udarbejdes i alle detaljer i en snæver kreds. Processen kan ikke ske demokratisk, men alle nøglepersoner skal involveres.
Rigelig og ærlig information til medarbejderne. Opret ensartede informationsformer i de involverede virksomheder.
Igangsæt udviklingsaktiviteter, efteruddannelse og gruppearbejder hurtigst muligt.
Udadvendt markedsføring af den nye identitet fra starten.